05 januari - 2010 i bilder, del 3



Under nästan hela juli månad var jag ute på landet och bara njöt av sommaren. Värmen var en aning olidlig och myggorna var många, men det var underbart ändå. Föräldrarna och jag tog även en tripp ner till Vadstena för att hälsa på farmor. Där träffade jag även en helt underbar kattflicka som jag blev förälskad i och försökte ta med mig hem. Jag beställde även min nya kamera, eftersom min gamla hade gett upp ordentligt.



I augusti kom min nya kamera hem till mig. Det blev strul med beställningen, så min pappa hämtade istället upp kameran och det nya objektivet i Stockholm på väg hem från jobbet. Jag började använda min nya kamera och objektiv flitigt och älskade resultaten!



Med september kom även hösten och den lite svalare luften till oss. Vi var fortfarande mycket ute på landet där vi plockade svamp, tog upp potatis och tände brasor. Håkan fick äntligen ta av sig sitt gips (han bröt benet i juni, på midsommarafton) och fick därför gå ut igen efter tio långa veckor inomhus. På en gång började han fånga näbbmöss och jag lyckades rädda flera stycken.
Jag började plugga men kom fram till att jag ville ta en paus, så jag även slutade plugga i september.
I slutet av månaden åkte jag och mamma hem till mammas jobbarkompis Carina och jag fotograferade hennes lilla flicka! En månad gammal och bara hur gullig som helst.



I oktober tog jag och Nea många promenader i Hågadalen och solen sken ofta. Jag gick på höstmarknad och började dricka väldigt stora mängder te. Mina föräldrar åkte till Malta och jag och Nea bodde hemma hos mig och hade det mysigt.

Kommentarer

namn:
kom ihåg mig
blogg (om du har en):

kommentar: