09 februari - praktiken

Sitter på praktiken och dricker starkt te, har lite huvudvärk för tillfället vilket aldrig är roligt. Men jag hoppas att det tänker gå över snart. Skrivaren längst bort i rummet går för fullt och jag lyssnar dels på den och dels på mix megapol som är på via datorn bredvig mig.
Solen har tyvärr inte tittat fram än men jag hoppas verkligen att den gör det senare, behöver den! Den är uppmuntrande även om jag knappt kan se ut genom fönstrena eftersom någon slags byggnad är ivägen. (åh, nu blev jag plötsligt jättepepp på att lyssna på Gyllene Tider! lyckopiller?)
På tal om musik så mailade jag företaget(?) jag köpte Mika-biljetter från i september förra året. Konserten är den 18e mars och biljetterna har inte kommit ännu, så min fråga var helt enkelt: "when will I get my tickets?". Idag öppnade jag förväntansfullt mailen där svaret hade kommit: "The tickets will be mailed approximately three weeks before the show. We'll e-mail you as soon as your order's been depatched." - Underbart! Jag har gått och stressat över de där biljetter jättelänge eftersom de aldrig kommer, men nu vet jag äntligen att de inte glömt bort mig. När jag tänker efter förstår jag ju dem också, jag menar: varför skulle de maila biljetterna tidigare? Inte så smart ifall att showen skulle ställas in eller något i den stilen. Då kostar det ju bara pengar för dem. So it all makes sense!
Nogpratat om biljetter som ändå inte kommit ännu, nu ska jag fortsätta dricka mitt te,
tjing!

Kommentarer

namn:
kom ihåg mig
blogg (om du har en):

kommentar: